Cea mai bună experienţă de promovare a cărţii şi lecturii pe reţelele sociale


Facebook

tm

https://www.facebook.com/bibliotecatargu.mures

Profilul de Facebook a Bibliotecii „Târgu-Mureş”, creat în anul 2011 şi transformat în pagină în 2014, se bucură de mare succes, fiind una dintre cele mai active şi solicitate pagini printre filialele rețelei Bibliotecii Municipale „B.P.Hasdeu” din Chişinău. Prin intermediul acestui profil, biblioteca a promovat activitatea şi colecţia instituţiei, prin articolele de pe blogurile bibliotecii, prin concursurile, discuţiile, evenimentele, campaniile desfăşurate etc.

Pe parcursul anului prin intermediul următoarelor trei campanii, biblioteca a iniţiat acțiuni de promovare a cărţii şi lecturii:

 

  1. Albumul Chișinăuienii citesc. Această campanie a fost inițiată, pentru a demonstra că în Republica Moldova se citește. Prin acest album, au fost încurajați cetățenii să trimită fotografii cu persoane care citesc, surprinse în transport, parcuri și în alte locuri publice, iar bibliotecarii, fiind motivați să fotografieze persoane de toate vârstele, care-şi petrec timpul liber citind. Albumul este foarte solicitat. Se implică cititorii şi prietenii bibliotecii, trimiţând fotografii la acest subiect.

Link la album: http://on.fb.me/1rKctbV

Impactul campaniei: Comentarii – 15, Like-uri – 397, Distribuiri – 9, Vizualizări – 4123.

 

  1. Albumul BookFace. Campania a fost iniţiată, fiind inspirată din experiența altor biblioteci din ţară şi de peste hotare. Cu ajutorul albumului au fost promovate cărțile, fiind fotografiate într-un mod deosebit: cititorul aranjează cartea în faţă, într-un mod potrivit, pentru a prinde chipul de pe copertă. Astfel, s-a reușit de a aduce la cunoştinţa utilizatorilor şi cărţile mai puţin cunoscute, din diverse domenii.

Link la album: http://on.fb.me/1vHj6w4

Impactul campaniei: Like-uri – 134, Distribuiri – 3, Vizualizări – 1349.

 

  1. Albumul Cu o carte preferată, ai o poză minunată. Cea mai recentă campanie desfăşurată la bibliotecă a fost o sesiune foto, organizată în scopul promovării cărţilor preferate ale utilizatorilor. Evenimentul cu genericul Cu o carte preferată, ai o poză minunată s-a desfăşurat cu ajutorul unui fotograf profesionist, invitat special pentru această activitate, iar cititorii au venit la bibliotecă cu cartea preferată, pentru a o prezenta şi a o promova publicului larg. La activitate au fost prezenţi şi reporteri de la Jurnal TV şi diez.md.

Link la album: http://on.fb.me/1vHjdI4

Impactul campaniei: Comentarii – 22, Like-uri – 400, Distribuiri – 3, Vizualizări, album – 2704, eveniment – 5700.

Evenimentul a fost reflectat de mass-media: locals.md, diez.md şi Jurnal TV, emisiunea Deşteptarea, rubrica E joi, pune cărţile pe masă!

Bloguri

tm1

Biblioteca „Târgu-Mureş”  administrează 2 bloguri, unul pentru tineri şi adulţi, creat în 2010 (bptirgumures.blogspot.com) şi altul pentru copii Regatul Spiriduşilor, lansat în mai 2012 (spiridus12.blogspot.com). Până în prezent (3 septembrie), blogul pentru tineri şi adulţi a fost accesat de peste 107 000 de ori, iar Regatul Spiriduşilor – de peste 171 000 ori.

Prin intermediul ambelor bloguri, Biblioteca Târgu-Mureș, a promovat cartea şi biblioteca, a informat cititorii despre ultimele apariţii în colecţia bibliotecii şi a îndemnat non-utilizatorii la lectură prin diverse metode creative, cum ar fi: expoziţii virtuale şi articole de promovare a cărţii şi lecturii. În acest scop, au fost utilizate o serie de forme şi metode de îndemnare la lectură, promovând cărţi cunoscute şi mai puţin cunoscute, din toate domeniile. Printre cele mai populare metode de promovare a colecţiei au fost expoziţiile virtuale, plasate pe bloguri şi promovate pe reţelele de socializare: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +.

Cele mai creative şi originale expoziţii virtuale au fost:

  1. Cărţi de succes care au fost ecranizate – o expoziţie amplă, în care s-au prezentat 37 de opere şi ecranizările bazate pe subiectul acestor cărţi. http://bit.ly/1x4gzOp

Impactul expoziţiei: Comentarii – 7, Like-uri – 83, Distribuiri – 11, Vizualizări – 1951.

  1. Biblioteca te provoacă la lectură! – expoziţie virtuală, care au elaborat fraze ingenioase inspirate din titlurile cărţilor. O metodă nouă, implementată, a fost, preluarea unor fragmente mici din recenzii, scrise de diverse personalități, cu link-uri de trimitere la acestea. http://bit.ly/1ud97vy

Impactul expoziţiei: Comentarii – 2, Like-uri – 55, Distribuiri – 5, Vizualizări – 161.

  1. Descoperiţi personaje feminine de excepţie – un articol care a accentuat, personajele feminine din diverse opere, și nu operele celebre ca atare. Alături de cărţi, au fost aranjate păpuşile de porţelan, care întruchipează personajele feminine descrise, pentru ca iniţial, cititorul să-şi imagineze cum arătau acestea cândva. http://bit.ly/1qwHbBs

Impactul expoziţiei: Comentarii – 4, Like-uri – 49, Distribuiri – 33, Vizualizări – 121.

  1. Cărţi pentru fiecare zi. Ideea acestei expoziţii a pornit de la un simplu titlu care conţinea cuvântul joi. A fost decis de a găsi cărţile care ar include cuvinte care numesc şi alte zile ale săptămânii, pentru a le propune spre lectură cititorilor anume în aceste zile.       http://bit.ly/1ozsMjT

Impactul expoziţiei: Like-uri – 40, Distribuiri – 32, Vizualizări – 71.

Pe lângă rubrica Expoziţii virtuale, plasată pe ambele bloguri, o altă pagină, frecvent accesată de vizitatori, este Cartea săptămânii (pe blogul Regatul Spiriduşilor) şi Cititorul recomandă (pe blogul pentru tineri şi adulţi). Prin intermediul acestor rubrici, s-a propus spre lectură, săptămânal, câte o carte. Cele 6 cărţi recomandate de cititori au acumulat peste 300 de vizualizări, iar cărţile săptămânii au fost promovate în 105 articole, vizualizate de peste  22 200 ori.

Expoziţiile virtuale se bucură de mare succes, fiind inedite, interesante, creative şi pline de originalitate. Indicatorii cantitativi de pe reţelele sociale demonstrează acest fapt.

Maria Chiper,

Biblioteca Targu-Mures

Răspunde. Expuneți părerea.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s