EXEMPLE PENTRU CREAREA DE CULTURI SOLIDE ÎN CADRUL ORGANIZAŢIILOR


Salariaţii agenţiei „Ogilvy&Mather” împărtăşesc următoarele valori ale culturii instituţionale:

  1. Ne tratăm angajaţii cu omenie. Îi ajutăm atunci cînd au probleme legate de serviciu.
  2. Îi ajutăm să-şi folosească la maximum talentul, investind enorm de mult timp şi bani în pregătirea lor.
  3. Sistemul de management este democratic. Nu ne plac ierarhia birocratică sau ordinele lătrate, ca la armată.
  4. Le dăm subordonaţilor foarte multă libertate de decizie şi acţiune.
  5. Ne plac oamenii cu maniere elegante. Biroul nostru din New York oferă un premiu anual pentru „profesionalism şi politeţe”.
  6. Ne plac oamenii care sunt coreţi în argumentare, corecţi cu clienţii.
  7. Admirăm oamenii muncitori, obiectivi şi meticuloşi.
  8. Îi detestăm pe cei care fac politică de birou, pe linguşitori, pe cei care fac pe şefii şi pe îngînfaţii. Respingem cruzimea.
  9. La noi, drumul către posturile de conducere este deschis oricui. Nu avem prejudecăţi de nici un fel.
  10. Detestăm nepotismul şi celelalte forme de favoritism. Atunci cînd promovăm oameni în posturile importante, luăm o decizie în funcţie de caracter, nu doar de competenţă.
  11. Pentru noi creativitatea primează.
  12. Vasta noastră întreprindere are un caracter unitar datorită unei reţele de prietenii între angajaţi. Facem parte cu toţii din acelaşi club.

Ziceri care au devenit parte din cultura instituţională a agenţiei:

(1)     „Ori vindem, ori ne lăsăm de meserie.”

(2)     „Oamenii n-o să-ţi cumpere produsul dacă eşti pisălog, ci numai dacă reuşeşti să le atragi atenţia.”

(3)     „În locul anarhiei ignoranţei, noi preferăm disciplina cunoaşterii.”

(4)     „Angajăm domni adevăraţi şi cu minte brici.”

(5)     „Dacă în campania ta tu nu ai o mare idee, ea va trece neobservată ca un vapor care navighează noaptea.”

(6)     „Doar afaceri de mare clasă, făcute cu clasă.”

Pentru documentare mai profundă citiţi cartea lui OGILVY, David. Confesiunile unui om de publicitate.-Bucureşti: Humanitas, 2009.-P.14-18.

Unele elemente le găsim şi în cultura instituţională a Bibliotecii Municipale „B.P. Hasdeu”. Echipa Hasdeu ce crede?

Реклама

Spune ce gîndești

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s