Declaraţia de supercompetenţă


Vreţi să aflaţi cât de aproape sunteţi deja  de  calificativul SuperCompetent? Completaţi testul de mai jos şi veţi şti exact.  unde sunteţi, de ce aveţi nevoie pentru a  ajunge SuperCompetent.

NOTĂ: directorii, managerii, managerii de resurse umane pot folosi acest test pentru a identifica carac­teristicile unui potenţial SuperCompetent în cadrul bibliotecii sau ca  suport de coaching pentru cei cu potenţial maxim.

Scor:

1  = sub nici o formă

2  = în mică măsură

3  = în oarecare măsură

4  = într-o măsură destul de mare

5  = în mare măsură

DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢAACTIVITATEA demonstrează valoarea şi reflectă importanţa.

1.

Ştiu exact de ce muncesc mult şi ce anume încerc să îndeplinesc. 1 2 3 4 5

2.

Ştiu ce să fac, când să fac şi de ce. 1 2 3 4 5

3.

Creez sisteme cu ajutorul cărora să-mi îndeplinesc sarcinile mult mai eficient, astfel încât să pot pleca la timp de la birou. 1 2 4 5

4.

Mă odihnesc în mod regulat şi îmi reîncarc bateriile pentru a fi mai productiv şi mai creactiv atunci când mă întorc la muncă. 1 3 4 5

5.

Duc la bun sfârşit cele mai profitabile şi mai valoroase sarcini ale zilei. 1 2 3 4 5
SUBTOTAL PENTRU PCT 1-5:
DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢA

DISPONIBILITATEA este determinată de activitate.

6. Refuz cereri atunci când este cazul şi ştiu cum să spun „nu” politicos.   1   2   3   4   5

7. Îmi stabilesc graniţele de care am nevoie şi îmi protejez timpul de ceilalţi.   1   2   3   4   5

8. Împing sarcinile la cel mai jos nivel de responsabilitate, având încredere că ceilalţi îşi fac treaba.   1    2   3   4   5

9. Îmi planific programul unei zile în mod realist, în funcţie de principalele activităţi.   1   2   3   4   5

10. Compar  rezultatele participării la o şedinţă cu cele pe care le-aş fi putut obţine altfel.   1   2   3   4   5

SUBTOTAL PENTRU PCT  6-10:     DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢA

ATENŢIA reprezintă capacitatea de a te concentra

11. Nu îmi verific tot timpul e-mail-ul; rămân concentrat pe munca mea   1    2   3   4   5

12. Las distracţiile pentru timpul liber   1   2   3   4   5

13. Ştiu că mă pot concentra doar pe câteva lucruri deodată, aşa că nu fac mai multe în acelaşi timp, pentru a-mi creşte productivitatea Ia maximum   1   2   3   4   5

14. Nu îmi permit să socializez – nici online, nici în viaţa reală – pentru ca productivitatea mea să nu aibă de suferit.   1   2   3   4   5

15. Am cunoştinţe de tehnologie, iar aparatele de care mă folosesc mă ajută să fiu mai productiv – fără să devin dependent   1   2   3   4   5

SUBTOTAL PENTRU PCT  11-15:     DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢA

ACCESIBILITATEA este abilitatea de a-ţi manageria intrările şi rezultatele obţinute.

16. Am creat sistemul perfect de management al timpului pentru personalitatea mea, pentru mediul de lucru şi situaţiile specifice
pentru munca mea   1     2   3   4   5

17.Ştiu exact unde ar trebui să mă aflu şi ceea ce ar trebui să lucrez, în orice moment.   1   2   3   4   5

18. E-mail-ul meu este organizat, iar lnbox-ul meu este golit periodic   1   2   3   4   5

19. Îmi urmăresc cu atenţie contactele şi ceea ce comunic cu aceste persoane; pot spune ce s-a discutat la o şedinţă ce a avut loc în urmă cu un an.   1   2   3   4   5

20. Nu îmi irosesc timpul atunci când călătoresc; sunt eficient şi realizez foarte multe lucruri.   1   2   3   4   5

SUBTOTAL PENTRU PCT  16-20:


DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢA

RESPONSABILITATEA reprezintă abilitatea de a nu da vina pe ceilalţi.

21.

Îmi asum responsabilitatea personală în ceea ce priveşte modul în care îmi petrec timpul şi productivitatea mea; nu dau niciodată vina pe altcineva. 1 2 3 4 5

22.

Când asist la un proces neobişnuit de lung şi de ineficient, fac tot ceea ce pot pentru a le uşura munca celorlalţi. 1 2 3 4 5

23.

In loc să irosesc chiar şi perioade mici de timp, mă duc imediat la lucru. 1 2 3 4 5

24.

Când am la dispoziţie toate informaţiile de care am nevoie, iau decizii rapid. 1 2 3 4 5

25.

Înţeleg că diferenţa dintre a fi ocupat şi a fi productiv este reprezentată de rezultate. 1 2 3 4 5
SUBTOTAL PENTRU PCT  21-25: « ..
DECLARAŢIA DE SUPERCOMPETENŢA

ATITUDINEA este reprezentată de motivaţie, determinare şi reacţiiproactive.

26.

Sunt atent la nivelul meu de stres şi îmi dau seama că este o greşeală să îmi ignor starea de sănătate emoţională. 1 2 3 4 5

27.

Chiar dacă o sarcină presupune foarte mult efort, lucrez la ea până o duc la bun sfârşit. 1 2 3 4 5-

28.

Sunt creativ şi deschis la schimbare; caut întotdeauna soluţii mai bune. 1 2 3 4 5

29.

Îmi ajustez abordarea prin stiluri diferite de muncă; colaborez bine cu diferite tipuri de personalităţi. 1 2 3 4|

30.

Sunt o persoană pozitivă, chiar şi în circumstanţe negative. 1 2 3 4 5
SUBTOTAL PENTRU PCT  26-30:
SUBTOTAL PENTRU PCT. 26-30:

SCOR

SUMA SUBTOTALURILOR:

PRINCIPIU SUBTOTAL
1. ACTIVITATE 1-5
2. DISPONIBILITATE 6-10
3. ATENŢIE 11-15
4. ACCESIBILITATE 16-20
5. RĂSPUNDERE
6. ATITUDINE
TOTAL GENERAL =SCOR SUPERCOMPETENT (SC)

Dacă aveţi un scor de…:

123-150: Vă felicităm, sunteţi deja SuperCompetent!  Aveţi nevoie doar de nişte ajustări. Puteţi fi ajutor celorlalţi, din anturajul, pentru a ajunge nivel de supercompetenţă.

112-122: Sunteţi pe drumul cel bun! Aveţi nevoie de unele schimbări. Trebuie să vă  îmbunătăţiţi stilul acolo unde aţi bifat un scor mai mic de 5. Asuma-ţi-vă meritul pentru ceea ce aţi făcut bine şi recunoaşteţi care sunt zonele unde aveţi nevoie de îmbu­nătăţiri.

88-111: Eşti la mijlocul drumului! Nivelul mediu este pentru dumneavoastră plictisitor. Nu sunteţi cel mai nepotrivit angajat; nu sunteţi  însă nici excepţional. Vă mulţumiţi cu nivelul mediu? Nu credem! Străduiţi-vă să vă perfecţionaţi.

67-87: . Supercompetenţa este mai departe de dvs! Aveţi nevoie de  o îmbunătăţire majoră.  Lucrurile trebuie luate în serios, pentru că ai mult de urcat! Sfatul : ar trebui să  selectezi un câte un punct de pe listă, cu scorul mic,  şi să lucrezi, sistematic, pentru a-ţi îmbunătăţi nivelul de competenţă. Aveţi nevoie de consultanţă (kulikovski.hasdeu@gmail.com )

30-66: Pericol! Nivelul  de competenţă este foarte scăzut; aveţi nevoie de un început şi  să începeţi chiar acum să lucraţi mai mult! Aveţi nevoie şi de un mentor! (tcoseri@hasdeu.md )

Sursa:  www.SuperCompetentBook.com.

3 thoughts on “Declaraţia de supercompetenţă

Răspunde. Expuneți părerea.

