Reputaţie online


Cred că problema reputaţiei unei instituţii (şi mai ales a reputaţiei online) nu a fost încă abordată în mediul biblioteconomic. În materialul de mai jos va invit să faceţi cunoştinţă cu un subiect nou, care se referă la imaginea/brandul instituției. Site-ul  Manager.ro prezintă cîteva articole, în unul din ele –  Reputație online  veți găsi sfaturi utile de menținere a unei imagini pozitive în societate.

Dacă un individ dorește să spună “ceva de rău” în mediul online despre compania ta, nu-l poți opri (cu excepția situației în care trăiești într-un regim totalitar, unde “trompetiștii” sunt băgați la beci)… Nu-ți rămâne decât să-ți menții și să-ți promovezi în mod adecvat reputația online, prin monitorizarea inteligentă și combaterea comentariilor negative. In mod democratic… [1] Pentru a monitoriza apariția materialelor  despre  instituție  Google oferă un serviciu special – Google alerts. Unii pot să-ți pună întrebarea : Încă un serviciu Google. La ce ne servește?  Ce este Google Alerts ? Este un monitor web pentru conținut nou.  Setîndu-l veți fi la curent cu orice reacție pozitivă sau negativă referitor la instituția dvs. și veți putea reacționa, răspunde prompt celui care vă ofensează.

Setarea acestui serviciu este foarte simplă. Avînd un cont Google (știu că îl aveți déjà creat), selectați opțiunea Google Alerts (Google Alerte) (http://translate.google.com/translate?hl=ru&langpair=en|ro&u=http://www.google.com/alerts).

Citiți Condiţii de furnizare a serviciilor Google, completați cîmpurile din fereastră și veți primi prin email alerte, la periodicitatea setată de dvs., despre instituție.

Linkurile de mai jos prezintă articole în rusă despre acest serviciu:


[1] Reputație online…

3 thoughts on “Reputaţie online

  1. lidia kulikovski says:

    Bibliotecile tot mai mult utilizeaza spatiul virtual ca instrument de comunicare, tot mai mult sunt expuse “ochiului critic” al utilizatorilor virtuali si devine mult mai vulnerabila la atacurile nemultumitilor de viata, de servicii.
    Este un articol, ca si celelalte recomandate, binevenit pentru preocuparea bibliotecilor de imaginea sa in Internet

    Like

  2. S. Vizitiu says:

    Ceea ce ne lipseşte este lipsa de perspectivă. Ne uităm la noi, vedem că producem ceva şi zâmbim satisfăcuţi că punem osul, dar dacă însumăm toate semnalele pe care le primim pe diverse căi n-avem decât să observăm că reputatia a însemnat una acum 20 de ani, alta acum 10 ani şi cu totul altfel este astăzi. Oare ne putem imagina în ce stadiu va fi peste 30 de ani? Eu prefer progresul,nu regresul. De-asta mi se pare firesc să propun protejarea simtului reputatiei noastre.Oricum, ca în orice lucru, trebuie să găsim acel echilibru care ne
    ajută să nu simţim că pierdem vremea în faţa ferestrei de chat. Tocmai de-asta nu are relevanţă ce stil de viaţă preferă alţii, pentru că fiecare îşi dezvoltă propriul stil şi trebuie să-l acceptăm ca atare.Şi eu “generez soluţii”, dar nu consider că este anormal un asemenea demers.
    Ma aştept la o discuţie deschisă şi constructivă.

    Like

Răspunde. Expuneți părerea.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s