Echipa Hasdeu promovează identitatea Bibliotecii Municipale "B.P. Hasdeu" prin brand


Comunicarea este o structură relaţională care adună aidoma unui ghem interfeţe şi lume. Sensul ei se redimensionează în mix-ul senzorial, având un rol social benefic integrator şi o nouă dimensiune – de a convinge, de a marca.

Brandul Bibliotecii Municipale reprezintă o semiotică cromatică, un consum emoţional şi o persuasiune vizuală. În principiu, reprezintă “întregul spectru de variaţii dintr-un cadru al experienţei” (Paul Messaris. Visual Persuasion. The Role of Images in Advertising). Comunicarea instituţională a BM este orientată spre constituirea identităţii mărcii sale pentru a deveni un nume obţinut atât din tradiţie, cât şi prin serviciile, ofertele sale. Echipa Hasdeu îşi direcţonează eforturile spre obţinerea succesului care a devenit o cultură şi o formulă de a fi Biblioteca iubită, preferată şi respectată.

Pentru a demonstra suma tuturor valorilor de imagine, încredere, reputaţie, prestigiu, bibliotecarii promovează instituţia prin diferite forme şi metode. Una din ele este Sărbătoarea Bibliotecii.

Sărbătoarea bibliotecii se desfăţoară tradiţional în luna octombrie. În acest an Biblioteca Municipală “B.P. Hasdeu” a împlinit 133 de ani. Programul acestui eveniment cuprinde diverse acţiuni care demonstrează rolul, idealul şi viziunea BM:

  • Săptămâna Uşilor Deschise – Filialele “Târgovişte”, “Maramureş”, “M. Lomonosov”, “Ştefan cel Mare”, “Transilvania”;

  • Duplex profesional – Digitizarea – calea spre cunoaştere: proiecte şi parteneriate. Au fost susţinute următoarele comunicări: Sorina STANCA, director BJ “Octavian Goga” Cluj-Napoca. PROIECTUL “EUROPEANA LOCAL” ÎN ROMÂNIA; Anca PERVAIN, şef birou Secţia pentru copii, BJ “Octavian Goga” Cluj-Napoca. TRADIŢIONAL ŞI MODERN ÎN PRACTICA PROIECTELOR ŞI PARTENERIATELOR; Ludmila PÂNZARI, director adjunct BM. COLECŢIA NUMIERICĂ A BIBLIOTECII MUNICIPALE; Mariana HARJEVSCHI, director Biblioteca Publică de Drept. BIBLIOTECA PUBLICĂ DE DREPT – INSTITUŢIA CE FACILITEAZĂ ŞI PROMOVEAZĂ ACCESUL LA DOCUMENTE PUBLICE CHIŞINĂUIENE;

  • Conferinţa anuală Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu” – calea spre cunoaştere a comunităţii chişinăuiene: resurse, servicii, inovaţii. Abordări teoretico-practice – din cele 25 de comunicări prezentate în cadrul conferinţei au fost susţinute zece comunicări care au abordat tendinţele şi practicile bune: WEB 2.0, forme inovative de activitate, forme inedite de atragere a utilizatorilor. Cei peste 60 de participanţi au evaluat comunicările acordând un calificativ de la 10 (excelent) la 1 (insuficient).

  • Master-class – Aspecte comunicaţionale privind consolidarea brandului: forme şi metode de comunicare scrisă (sectoarele Centru, Botanica): formatorii Ludmila PÂNZARI şi Tatiana COŞERI au explicat bibliiotecarilor cum se utilizează corect brandul în corespondenţa tradiţională şi cea electronică. Au fost expuse structura şi conţinutul unei scrisori, importanţa utilizării cuvintelor de politeţe, constituirea şi aplixarea semnăturii electronice ca o carte de vizită în consolidarea brandului BM;

  • Lansări şi prezentări de publicaţii – ex.: Vlad POHILĂ. Biobibliografie; Vasile ŞOIMARU. Căderea comuniştilor; Constantin BOBEICĂ. Sinteze;

  • Expoziţie de fotografii – Aromânii din Balcani: Albania, Bulgaria, Grecia, Macedonia, Serbia. Autor Vasile ŞOIMARU;

  • Conferinţa finală CHIŞINĂUL CITEŞTE O CARTE – Ion Hadârcă Grăuncioare de lumină;

  • Participarea cu comunicări în comunitatea biblioteconomică promovând identitatea BM – masa rotundă Biblioteca universitară: realizări şi perspective prilejuită de aniversarea a 70-a a Universităţii Pedagogice de Stat “Ion Creangă” şi a Bibliotecii Ştiinţifice; atelier profesional Indexarea documentelor organizat de Catedra de Biblioteconomie şi Asistenţă Informaţională în parteneriat cu Biblioteca Republicană Ştiinţifică Agricolă a UASM. În cadrul mesei rotunde au fost prezentate două comunicări – Tatiana COŞERI, director adjunct BM ROLUL COMUNICĂRII INSTITUŢIONALE ÎN PROMOVAREA IDENTITĂŢII BIBLIOTECII MUNICIPALE; Cristina MAMAISCAIA, director Filiala “Maramureş” EVALUAREA EFICIENŢEI MANAGEMENTULUI INOVAŢIONAL: CAZUL BIBLIOTECII MUNICIPALE „B.P. HASDEU”.

Noi, cei de la Hasdeu, prin acţiuni sigure, creative şi provocatoare facem ca brandul nostru să devină unul cunoscut, să atingă şi atragă utilizatorul atât raţional, cât şi emoţional.

Tatiana COŞERI

Răspunde. Expuneți părerea.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s